Як відкрити масажний кабінет

Зміст:

Оптимальна форма ведення бізнесу, чи потрібна ліцензія для здійснення діяльності, яке необхідне обладнання, а так само основні маркетингові ходи по залученню відвідувачів.

Як відкрити масажний кабінет

Одним з популярних способів почати бізнес в індустрії краси є відкриття масажного кабінету. Це обумовлено порівняно невеликими стартовими вкладеннями, значним купівельним попитом і практично повна відсутність великих гравців у цьому сегменті і, як наслідок, незначний рівень конкуренції.

Масажний кабінет може позиціонуватися як надає тільки медичні послуги для поліпшення стану здоров’я, або як підрозділ салону краси, спа-салону, спортивного клубу або сауни. Масаж, як бізнес може приносити хороший прибуток, при правильній організації діяльності, і активної рекламної кампанії.

Перелік основних кроків

Перелік основних кроків для відкриття масажного кабінету:

  • визначення основної цільової аудиторії, хто є нашими клієнтами, їх основні потреби та інтереси;
  • вивчення обраного сегмента ринку, основних конкурентів, можливості розвитку;
  • формування переліку послуг масажного кабінету, виходячи з потреб цільової аудиторії та конкурентного середовища;
  • визначення необхідних документів, у тому числі отримання спеціальних ліцензій;
  • пошук відповідного приміщення;
  • закупівля необхідного обладнання;
  • підбір персоналу;
  • організація заходів по просуванню.

1. Визначення цільової аудиторії

Перед тим, організовувати масажний бізнес, необхідно визначити основну цільову групу, тобто своїх потенційних клієнтів. Клієнти, які відвідують масажиста за медичними показаннями, можуть приїжджати і з інших районів міста, якщо їх влаштовує рівень обслуговування. Для клієнтів, що замовляють послугу для догляду за собою або просто для релаксації, важливіше знаходження салону поблизу з будинком.

Приблизний портрет цільової аудиторії в залежності від основної концепції і цінової політики:

При відкритті елітного масажного салону з широким переліком послуг, що включає і мануальну терапію, і скульптурний масаж потенційними клієнтами будуть люди з високим доходом. Для такого рівня бізнесу необхідно орендувати приміщення в елітних районах, або в центрі міста, активно рекламуватися в ЗМІ, наймати тільки висококласних професіоналів (в. ч. числі і зарубіжних фахівців).

Клієнтами салону, доступного середнього класу, який надає послуги лікувального і розслабляючого масажу, будуть працюючі люди у віці 25-45 років (професії, які передбачають сидячий спосіб життя і проблеми з хребтом); діти шкільного віку; пацієнти місцевої поліклініки, яким призначена реабілітація та ін. Такі кабінети найкраще організовувати в спальному районі.

Для салону, який надає послуги косметологічного і скульптурного масажу, основними клієнтами будуть жінки 30-55 років, домогосподарки і працюють, проживають в районі розташування салону.

2. Вивчення конкурентного середовища

Наступним кроком є оцінка конкурентів, що включають не тільки салони, які надають виключно послуги масажу, але і спортивні клуби, салони краси, сауни та ін., які в своєму штаті мають масажиста. Оцінювати конкурентів необхідно за переліком послуг, цінової політики, сервісу, зручності місця розташування. Важливо також продумати, чим можна залучити і утримати клієнтів, свою унікальну пропозицію і перспективи розвитку.

3. Вид надаваних послуг

Масаж має загальнозміцнюючий ефект на організм, здатний прискорювати процес відновлення тканин, приводить в норму суглоби, усуває набряки і спайки.

  • Виходячи з цілей процедур, виділяють такі види масажу:
  • Лікувальний масаж надає загальний або локальний вплив на організм, призначається при цілому переліку захворювань, має свої показання та протипоказання.
  • Гігієнічний – застосовується для профілактики захворювань, збереження працездатності, посилює лімфо – і кровообіг, нормалізує психоемоційний стан.
  • Спортивний – використовується для збереження спортивної форми та фізичного вдосконалення, для усунення втоми і відновлення сил при спортивних тренуваннях та змаганнях.
  • Косметичний – проводиться для відкритих ділянок тіла з метою поліпшення стану шкіри.

За ступенем впливу на організм розрізняють такі види:

  • класичний;
  • сегментарно-рефлекторний;
  • точковий;
  • інші види масажу.

Загальноукраїнський класифікатор послуг, що надаються населенню, який затверджено Верховною Радою вказує на те, що масаж може проводитися в банях, перукарнях і ділиться на наступні види:

  1. масаж;
  2. масаж обличчя і шиї;
  3. гігієнічний масаж;
  4. комплексний догляд за шкірою обличчя;
  5. масаж ніг.

Стандартний перелік масажного кабінету, що має ліцензію на здійснення медичної діяльності:

  1. лікувальний масаж (ліцензія потрібна);
  2. масаж з’єднувальний (ліцензія потрібна);
  3. точковий масаж (ліцензія потрібна);
  4. сегментарно-рефлекторний масаж (ліцензія потрібна);
  5. загальнозміцнюючий масаж (ліцензія не потрібна);
  6. косметичний масаж (ліцензія не потрібна).

За оцінками експертів, найпопулярнішими є релаксаційні та антицелюлітні програми, і становлять близько 70% всього обсягу прибутку. Також затребувані йога, тайські методики, цигун та ін.

4. Документи для відкриття масажного кабінету

Ліцензія

Отримання спеціальних ліцензій на надання послуг з масажу необхідно в разі, якщо буде проводитися лікувальний масаж, мануальну терапія або додаткові терапевтичні послуги.

Для визначення необхідності отримання ліцензії, потрібно, перш за все, визначити перелік послуг масажу, і їх приналежність за класифікатором.

Важливо: ліцензія на масажний салон при наданні послуг по загальнозміцнюючому і косметичному (розслабляючому) масажу не потрібно.

Організаційно-правова форма, коди КВЕД

Якщо в масажному кабінеті буде організовувати кілька засновників, фахівців, оптимальною організаційно-правовою формою для відкриття буде товариство з обмеженою відповідальністю. Якщо планується, що власник буде один, то правильніше буде зареєструватися як індивідуальний підприємець.

Угруповання КВЕД для надання різних масажних послуг:

  • діяльність середнього медичного персоналу в області лікувального масажу, лікувальної догляду за ногами, мануальної рефлексотерапії, голковколювання та ін.; дана група підходить ведення діяльності лікувальних клінік при підприємствах, робочих організаціях та інших об’єднаннях, приватних консультаційних кабінетах, а також на дому пацієнта, або в інших місцях
  • косметичний масаж обличчя, макіяж, манікюр, педикюр; в цю групу також входять перукарські послуги
  • фізкультурно-оздоровча діяльність; в цю групу входить діяльність масажних кабінетів, салонів для зменшення ваги і схуднення; соляріїв, саун, центрів фізичної культури і ін.

Вибір системи оподаткування

В якості системи оподаткування для масажного салону оптимально вибрати патентну систему оподаткування, якщо діяльність здійснюється індивідуальним підприємцем, або ЕНВД якщо вибрано організаційно-правова форма-Товариство з обмеженою відповідальністю».

Спосіб ведення податкового обліку

Найбільш ефективним способом ведення бухгалтерського обліку є самостійно або передачі його на аутсорсинг. Прийом штат бухгалтера актуальний або при більшій кількості працівників (понад 7 масажистів в зміну), або при кількості масажних кабінетів більше трьох.

Рекомендуємо на початковому етапі становлення бізнесу і до прийому на роботу бухгалтера вести податковий облік самостійно за допомогою онлайн-сервісу «Моя Справа».

Організаційні документи

Для початку бізнесу необхідно укладати такі договори:

  1. договір оренди приміщення;
  2. договір на вивезення та утилізацію ТПВ (твердих побутових відходів);
  3. договір про проведення встановлених систем вентиляції та кондиціонування;
  4. договір на вивезення, утилізацію люмінесцентних ламп.

Також потрібно буде висновок пожежної служби і санепідемстанції про місце (Кабінет), оформлення документів на хімчистку і прання спецодягу співробітників, журнал обліку дезінфікуючих засобів.

5. Вимоги до приміщення масажного кабінету

Нормативні вимоги

Згідно санітарно-епідеміологічним нормам, масажний кабінет повинен відповідати таким вимогам:

  • на кожного з працівників має бути відведено не менше 8 квадратних метрів, необхідно також облаштування додаткового приміщення для прийому клієнтів;
  • приміщення повинно бути опалювальним і оснащеним вентиляцією для регулярного провітрювання;
  • необхідна наявність санвузла;
  • освітлення повинно бути встановлено таким чином, щоб світло потрапляло на клієнта під кутом, для комфортної роботи масажиста;
  • стіни потрібно буде обробити плиткою або миючими шпалерами, для регулярного вологого прибирання і дезінфекції, підлога – покрити лінолеумом або іншим матеріалом, що легко миється.

Правила ефективного розміщення

Для комерційної ефективності роботи масажного кабінету, приміщення повинно відповідати таким вимогам:

  • розміщення в місцях знаходження цільової аудиторії – в спортивних або фітнес-центрах, біля медичних установ, салонів краси тощо;
  • якщо кабінет буде розташовуватися в житловому будинку, то краще розміщення – на першому поверсі, з окремим входом;
  • наявність сучасного ремонту буде додатковою перевагою, інакше його доведеться робити власнику кабінету.

6. Обладнання

Перелік необхідного спеціалізованого обладнання для кабінету масажу:

  1. масажні столи (кушетки);
  2. масажні крісла;
  3. масажний столик.

Стандартна ширина масажних столів становить 550-600 мм, довжина – 1800-1900 мм, висота варіюється, в залежності від зростання масажиста (висота встановлюється таким чином, щоб пальці рук в опущеному стані стосувалися горизонталі столу, без необхідності нахилятися або працювати на напівзігнутих ногах). Для кушеток необхідні також 1-2 пружних валика (діаметром близько 150 мм, розмірів 500-600 мм), для того, щоб надати кінцівок фізіологічне положення при процедурах. Рекомендується також придбати складну переносну кушетку, для можливості виїзного індивідуального обслуговування.

Масажні крісла використовуються для проведення процедур в сидячому положенні пацієнта. Таке обладнання має бути зручним, що має напівм’які спинку і сидіння, знімний підголівник (для масажу обличчя, голови і шиї).

Невисокі напівм’які столики використовуються для масажу рук, стандартні розміри – 300*500 мм, висота регулюється.

Меблі, які необхідні для кабінету масажу:

  • шафа для зберігання халатів і рушників;
  • стелаж для зберігання спеціальних масел і косметологічних засобів;
  • вішалка для одягу;
  • ширма;
  • стіл і стільці.

Для прання рушників необхідно також придбати компактну пральну машинку.

7. Персонал

Вимога до персоналу масажного кабінету:

  • спеціалізована освіта, досвід роботи;
  • володіння методиками проведення масажних прийомів, вплив кожного з них, показання та протипоказання,
  • знання анатомії і фізіології людини, клінічні прояви хвороби.
  • Кваліфікований фахівець може обслуговувати 7-8 осіб на день. Заробітна плата масажиста зазвичай складається з відсотка вартості сеансів.

8. Способи просування масажного салону

Один з головних способів залучення відвідувачів в масажний кабінет (салон) це вибір для нього правильного найменування.

Назва масажного салону повинна відповідати виду діяльності, бути незабутньою і легкою. Оптимальним буде включення слова “масаж” або “масажний салон” в назву, так як розмитість і неясність буде знижувати ефективність зовнішньої реклами. Буде правильним натякнути на те, що масаж є запорукою здоров’я і краси: “Лікувальний масаж”, «джерело здоров’я і краси» та ін.

Перелік рекламних заходів

укладання партнерських угод з салонами краси, спортивними і фітнес-клубами, саунами, обміну клієнтами (спілкування про співпрацю необхідно проводити з тими компаніями, які не пропонують таких послуг);

  • розміщення в місцевій газеті рекламних оголошень з переліком послуг, та контактними даними;
  • виготовлення зовнішньої рекламної вивіски, яка не обов’язково повинна бути світловою; невеликі розміри і лаконічність інформації будуть оптимальними;
  • друк рекламних листівок, із зазначенням переліку послуг, можна з фотографіями з результатом «ДО і ПІСЛЯ» (наприклад, при антицелюлітному масажі), картою-схемою розташування кабінету, при необхідності наявності ліцензії – її номер і дату видачі.

Створення групи у Фейсбуці та Інстаграм з контактними даними, безліччю фотографій кабінету і профільної текстової інформації.

Як і в інших видах діяльності з надання послуг населенню, найбільш ефективним рекламним засобом буде «сарафанне радіо», тому дуже важливо підтримувати високий рівень обслуговування, враховувати потреби клієнтів, їх побажання та зауваження.

Для зниження витрат по друку і поширенню рекламних листівок можна об’єднатися з партнерами, що надають супутні послуги та інші, які пов’язані зі здоров’ям і красою – спортивними клубами, салонами краси, медичними клініками. На одній стороні можна віддрукувати рекламу масажного кабінету, на іншій – партнера.

Залишити свій коментар

Будь ласка, введіть ваше імя

Ваше имя необходимо

Будь ласка, введіть дійсну адресу електронної пошти

Электронная почта необходима

Введіть своє повідомлення

ukrGroshi.com.ua © 2020