Як створити прибуткове ательє

“Якщо приміщення – це 50 % фінансового успіху ательє, то швачки – другі 50 % – плюс та сама репутація, яка дорожче грошей.”

Як створити прибуткове ательє

Ательє не вимагає великих стартових витрат, швидко окупається, завжди буде затребуване клієнтами. До того ж це дуже мобільний бізнес і він знаходиться на підйомі.

Ще важливий плюс – наявність родичів і друзів, які підкажуть на початковому етапі, як слід вчинити, розпорядитися грошима та будуть першими клієнтами.

Скільки треба часу для реалізації ідеї від початкового задуму до кінцевої організації мережі ательє.

Цілий рік, з якого десять місяців на роздуми, розмови про те, як це буде, і сподівання, і лише два – на закупівлю обладнання, пошук співробітників та інш.

У скільки обійдеться реалізація ідеї?

Основні статті витрат:

  • оренда приміщення (необхідно буде заплатити за два місяці вперед і ще внести суму за один місяць ріелторського агентства, якщо ви будете працювати з ним.

Оренда у великому торговому комплексі висока – близько 16 000 -40 000  гривень за приміщення 20-25 м. кв. В торгових комплексах у спальних районах за таке ж приміщення попросять 6 000 – 15 000 гривень). Знайти приміщення безпосередньо, без агентства і в спальному районі – економія очевидна.

  • витрати, пов’язані з реєстрацією юридичної особи становлять близько 1000 гривень), якщо ви робите це самостійно, не вдаючись до послуг посередників
  • купівля обладнання. На першому етапі потрібно хоча б дві-три машинки – плоскошовна прямострочна (головна машинка в ательє), підшивальна (для низу штанів – досить популярна послуга), трикотажна…

У магазинах вони коштують до декількох тисяч доларів. Якщо знайти техніку б/у – кілька тис. гривень. Але потрібно розбиратися в тому – наскільки вони будуть хороші насправді.

  • закупівля меблів (слід знову де звернути увагу на б/у столи і стільці, якщо хочеться зэкономити.
  • закупівля фурнітури (ножиці, блискавки, нитки, лінійки та ін.)
  • якщо ви працюєте без касового апарату – потрібні бланки з наскрізною нумерацією. У друкарнях вони коштують кілька тисяч гривень.

Але ніхто не заважає вам роздрукувати їх на принтері, а проставити нумерацію вручну

  • Реклама – вивіски, листівки та ін. Як правило, у торгових комплексах дозволяють повісити вивіску всередині, і часто – навіть на фасад. Стритлайн у входи в приміщення необхідно узгодити з владою, але роблять це не всі. Чим більше ваше ательє «обліплено» рекламної, тим краще. У спальних районах непогано працює роздача листової по поштовим скринькам, в ній можна вказати «пред’явнику знижка». Давати оголошення в газети я не пробувала ніколи, хоча, можливо, має сенс розміститися в районному друкованому органі. Все це – ще кілька тисяч гривень.
  • зарплата швачки. Не відноситься безпосередньо до статей витрат, т. к. виплачується, як правило, з виручки. Це поширена практика. Якщо платити фіксовану таксу, не буде стимулу працювати.

На які послуги спеціалізується ваше ательє? Як підходити до вибору місця і приміщення для організації ательє? Яка його площа? Чи є особливі вимоги контролюючих органів до приміщення під ательє?

В першу чергу це ремонт одягу будь-якого ступеня складності – текстилю, шкіри, хутра. Підшити, зашити, вкоротити, розставити, підігнати по фігурі – ось в основному, що вимагають клієнти. Це завжди затребувані послуги. Відкривати ательє з пошиття набагато важче, та й конкуренція тут виглядає інакше – ті дами, які шиють одяг на замовлення, як правило, ходять з року в рік в перевірені фірми. До того ж місце для нього буде потрібно «пафосне».

Оренда приміщєння для ательє

А для ательє по ремонту (і дрібному пошиття) велике приміщення не потрібно. Метрів 10-15 може вистачити. (Вміння все розставити всередині так, щоб вистачило місця – можливість непогано заощадити). Але приміщення не повинно бути настільки маленьким, щоб викликати у відвідувачів напади клаустрофобії – тіснота асоціюється у них з дріб’язковістю і несерйозністю фірми.

Буде краще, якщо приміщення буде розташована в спальному районі. І в «натоптанному» місці. Наприклад, в супермаркеті, де торгують товарами першої необхідності та продуктами. Якщо «точкове» – то краще де-небудь в цоколі багатоповерхового будинку, оточеного такими ж високими будинками. Прохідність точки – запорука успіху.

Не секрет, що підбір кадрів у цій справі має вирішальне значення, адже будуть послуги вашого ательє користуватися попитом, багато в чому залежить від професіоналізму майстрів. Як і де ви шукали співробітників? Чи є у вас особливі вимоги до працівників? Яку схему оплати ви практикуєте відрядну або фіксований оклад? Яку кількість співробітників працює в одному ательє?

Найважливіше питання. І найскладніший. Якщо приміщення – це 50 % фінансового успіху, то швачки – другі 50 % – плюс та сама репутація, яка дорожче грошей. Ідеальний варіант – знайти підходящого кандидата через знайомих.

Краще якщо це буде жінка (все-таки в ательє в основному речі приносять жінки, і робота буде спряжена з тактильним контактом), і не дуже молоденька. З великим досвідом роботи (якого все одно не вистачить на ваше ательє і її доведеться «вчити»). Головне – навіть не професійні якості, а порядність. Щоб майстер не ставилася до ательє, як до «точки, де вона строчить на машинці», а хоч скільки-небудь дбайливо. І вміла налагодити контакт з клієнтом. Хоча б була елементарно люб’язною.

Кожна спроба залучити людину зі сторони завжди зв’язана з з’ясуванням стосунків» – швачка може захотіти піти раніше, не встигнути виконати замовлення і сказати замовнику «ну і що такого? Ну, не встигла. З ким не буває», забути вимкнути праску, залишити після себе гору сміття.

Єдиний спосіб випестувати «свою» швачку – проводити з нею якомога більше часу. Власним прикладом показувати, як говорити з прийшли, не забувати нагадувати, щоб вона записувала їх телефони для зв’язку (люди люблять, коли про них пам’ятають), заповнювала квитанції, вимикала машинку, не курила по дві години з продавщицями з магазину, де працює.

На жаль, самий дієвий спосіб вказати на недоліки в роботі – покарання грошима. У випадку шлюбу, невиконання роботи в термін, коли вона не сповістила про це клієнта, та ін. Працює безвідмовно. І важливо проговорити (і навіть прописати) з самого початку ВСІ її службові обов’язки, щоб не виникало претензій надалі.

В ательє часто працюють два майстри – 2 через 2 дні. Один майстер може «зашиться», якщо їх буде три – вони просто стануть заробляти менше.

Як ви вирішуєте проблему «лівих» замовлень?

Фінансова неохайність зустрічається досить часто. Поділюся своїм досвідом боротьби з нею, хоч він і не оригінальний. (Особливо потрібно звертати увагу на новеньких).

  • в першу чергу візьміть у швачки паспортні дані. Це найгірший випадок – якщо співробітниця зникне з норковою шубою.
  • проведіть зі швачкою кілька днів в місяць (вибірково). Порівняйте – не була виручка у ті дні, коли ви були поруч, вище, ніж в інші дні. Але звертайте увагу на те, що є дні «прибуткові» і немає. Цей спосіб вимагає досить багато часу, зате ви краще пізнаєте одне одного.
  • напишіть оголошення «якщо вам не запропонували виписати квитанцію, то послугу ви отримуєте безкоштовно», та вкажіть свій номер телефону для зв’язку. Повісьте на видному місці так, щоб неможливо було зірвати. У цьому випадку люди не погодяться на пропозицію швачки «зробити без квитанції, але дешевше», т. к. безкоштовно – це ще краще.
  • зайдіть без попередження та перегляньте на всіх прийнятих речах є квитанції із зазначенням вартості. Якщо ні – то порахуйте суму, в яку обійшовся б їх ремонт. Це і є ваш збиток.
  • запросіть знайомих і близьких зайти в ательє «засланими козачками» під час вашої відсутності і запропонувати майстру домовитися зробити роботу дешевше, але без квитанції. Подивіться, що буде .

З якими складнощами на початкових етапах ведення бізнесу можна зіткнутися?

Дуже уважно потрібно вивчити договір з орендодавцем – не великі чи пені за несплату орендної плати в термін, хто винен, якщо пропаде вночі ваше обладнання, і взагалі – чи має цей орендодавець право здавати вам приміщення в оренду. Можливо, він сам орендує це приміщення і передавати його третім особам не можна.

Так, буквально через три-чотири місяці у разі, якщо ательє стоїть на прохідному місці і майстер не лінується, швидше за все ательє почне приносити дохід.

Рентабельність цього бізнесу досить висока, незважаючи на величезну конкуренцію. По-перше, послуги ательє були затребувані завжди. У випадку з ательє, на мій погляд, це так. Але потрібно мати на увазі, що тут працює сукупність багатьох факторів – ательє може приймати величезну кількість клієнтів , але розоритися із за високої орендної плати. Ательє може розташовуватися на прохідному місці, але не впоратися з конкурентами, яких люди давно вже полюбили.

Конкуренція у даному бізнесі?

Ательє зараз чи в кожному домі. І потрібно постаратися, щоб люди пішли саме до тебе. Але деякі власники ательє замість цього використовують нечесні методи. Вас можуть почати «підсиджувати» – надсилати «своїх» людей, які будуть влаштовувати у вас скандали або навіть вимагати повернути гроші за виконану роботу, мотивуючи це тим, що «зроблено погано». Вони навіть можуть загрожувати вам судом. Тому дуже важливо прописувати всі відносини замовника і ательє в квитанціях.

Коли вибираєте приміщення, зверніть увагу на сусідні ательє, прикиньте, чи вистачить їх, щоб задовольнити мікрорайон. Запитайте – не закривалися тут ательє якийсь час назад. Зайдіть до потенційним конкурентам – чисто у них, наскільки дорого, гарні майстри. Можливо, це і не конкуренти зовсім – наприклад, вони працюють в основному з шкірою та хутром, а ви – з текстилем.

Сезонність у бізнесі? Як вирішувати проблему низьких сезонів?

Самий тихий сезон – перші два літніх місяці, час дач і відпусток. У серпні готують дітей до школи і намічається пожвавлення. Високий сезон – зима, час шуб, робота з якими коштує дорожче, ніж з тканиною.

Вирішити проблему сезонності майже неможливо. Одними знижковими програмами тут не допоможеш. Деякі відправляють, наприклад, за обопільною домовленістю, одну з швачок у відпустку.

Як просувати свої послуги? Основні канали просування? Чи використовувати ресурси рекламного агентства для просування послуг нового бізнесу?

Розробіть яскравий фірмовий стиль, слогани, осудні програми лояльності, надрукуйте поліграфію і банери. Ще в спальних районах розповсюджуйте листівки по поштових скриньках. Даємо знижки пенсіонерам – їх лояльність завжди гавкає додаткових клієнтів.

Які перспективи подальшого розвитку нового напряму вашого бізнесу? Чи плавати розширюватися за рахунок відкриття нових пунктів ательє або збільшення спектру пропонованих послуг?

Так, безумовно, не просто планувати, але і розширювати мережу, і в даний момент вести переговори з новими потенційними точками. Це більш рентабельно, ніж розширюватися за рахунок збільшення кількості послуг.

Поради підприємцям, які тільки замислюються про відкриття бізнесу?

Придивитися до тих, чия історія успіху здається вам привабливою.

Частіше думати про те – що буде з вашим бізнесом через рік і два, і десять

Будьте готовими робити все і за всіх своїх співробітників, якщо буде потрібно. Знати питання зсередини. Перш ніж делегувати повноваження, потрібно бути впевненим у тому, що все вийде правильно і добре.

«Просто керувати» на перших порах не вийде. Мрія багатьох – «все швиденько налагодити, і, паралельно працюючи в офісі, вечорами ще й забігати в ательє за грошима» – утопія.

Залишити свій коментар

Будь ласка, введіть ваше імя

Ваше имя необходимо

Будь ласка, введіть дійсну адресу електронної пошти

Электронная почта необходима

Введіть своє повідомлення

ukrGroshi.com.ua © 2018