М’ясо – один з найголовніших продуктів на столі українців. Багато хто ледве уявляє свій обід без шматка м’яса або без супу на наваристому м’ясному бульйонові. Любителі м’яса воліють не купувати його у відділах супермаркетів, часто цілком обґрунтовано побоюючись за свіжість та якість продукції. Зате на ринку або в спеціалізованому магазині рубщик обробляє туші прямо на очах покупців та за їх бажанням може «зробити» будь-який шматок на вибір. Торгівля охолодженим м’ясом та напівфабрикатами – бізнес затребуваний і не потребує великого стартового капіталу. Як відкрити м’ясну лавку, читайте в нашому матеріалі.
Де краще відкрити м’ясну крамницю?
Прибутковість м’ясного магазину багато в чому залежить від його місця розташування. Готуватися до відкриття бізнесу варто почати саме з пошуку відповідного приміщення. Лавку можна відкрити як в окремому приміщенні, так і зняти відділ на території продуктового супермаркету. У будь-якому випадку це має бути місце з високою прохідністю, в кроковій доступності від житлового масиву, там, де люди купують продукти щодня.
Для торгівлі м’ясом великого приміщення не потрібно, так як вартість оренди зайвих площ, включена до націнки на м’ясо, швидше за все, призведе до зменшення обсягів продажів. Відкрити м’ясний відділ цілком можливо на площі менше 10 кв. м.
Якщо ваше приміщення набагато більше, і ви не в змозі заповнити м’ясним асортиментом (включаючи ковбаси, копченості) всю площу магазину, подумайте про продаж інших продуктів: хліба, молочної продукції, риби та інших категорій. На супутні товари націнку можна зробити побільше. Їх реалізація дозволить вашій крамниці підтримувати прибутковість під час сезонних спадів попиту на м’ясо.
Які документи необхідно оформити?
Щоб укласти договір оренди та розпочати підготовлення до відкриття магазину, необхідно зареєструвати бізнес. Процедура державної реєстрації стандартна, як для будь-якого приватного підприємця або товариства з обмеженою відповідальністю. Діяльність підприємства з роздрібної торгівлі м’ясної продукції може здійснюватися з застосуванням пільгових режимів оподаткування.
Наступний етап – оформлення дозвільних документів. Приміщення повинно бути схвалено пожежною охороною. У вашому випадку періодично доведеться спілкуватися з ветеринарною службою та Укрспоживнаглядом, у якого потрібно отримати санітарний висновок на виробництво напівфабрикатів з м’яса. У кожного співробітника повинна бути в наявності чинна санітарна книжка. На куплене м’ясо вимагайте у постачальників ветеринарний сертифікат, що підтверджує здоров’я тварин.
Яке знадобиться обладнання?
Мінімум обладнання м’ясного магазину включає:
- холодильну вітрину для продажу м’яса та напівфабрикатів;
- холодильники та морозильники для зберігання продукції;
- торгові ваги та терези для виробництва;
- колоду для подрібнення м’яса та набір сокир та ножів для оброблення м’яса;
- електром’ясорубку для прокручування фаршу;
- касовий апарат.
Хто буде працювати в м’ясній лавці?
Для роботи з м’ясом необхідні дві ключові фігури – це рубщик та продавець
Обробленням туш повинен займатися професіонал, який володіє всіма нюансами рубки. Ця робота має свою технологію та хитрості: неправильно розроблена туша може давати 10-15 кг «шлюбу» — шматків м’яса, які мають нетоварний вигляд, невірне співвідношення м’якоті та кісткової тканини. Такий товар можна буде продати лише як неліквід за ціною, нижчою від закупівельної. Рубщик же може за сумісництвом виготовляти напівфабрикати.
Якщо вам не вдається знайти толкового м’ясника, розумніше буде домовитися з постачальниками про доставку вже подрібненого м’яса. У такому разі для виробництва напівфабрикатів візьміть кухаря.
Від продавця в м’ясній лавці залежить багато чого: продавець «красиво» викладає товар, розбирається в м’ясних частинах, може порадити певний шматочок, який підійде для приготування певного блюда. Хороший продавець може продати навіть не самий кращий шматок, а це важливо: м’ясо не повинно залежуватися на прилавку.
Не забудьте забезпечити працівників уніформою.
Бухгалтерію, прибирання можна покласти на сторонні організації або запросити співробітників на суміщення або на погодинну оплату. Адміністративною роботою, закупівлями доведеться займатися власнику магазину, з часом можна буде знайти грамотного керівника.
Де закуповувати м’ясо?
Закупівля м’яса – дуже відповідальне завдання. Відкривши крамницю по продажу м’яса, ви несете відповідальність за свіжість та якість товару. Обов’язково перевіряйте наявність ветеринарного сертифіката та клейма на тушах. Знайдіть декілька постачальників (або приватні фермерські господарства), домовтеся про регулярні поставки 1 — 2 рази на тиждень.
Не варто закуповувати великі партії м’яса. В охолодженому вигляді воно зберігається всього 3-4 дні, потім починає втрачати товарний вигляд (завітрюється, всихає). Залишилася нереалізованою продукція – це ваші збитки.
Розробіть асортимент, що включає найбільш ходові м’ясопродукти:
- м’ясо (свинина, яловичина, баранина);
- субпродукти (печінка, серце);
- напівфабрикати (шашлик, фарш, відбивні, супові набори).
На перший час достатньо 20-30 позицій. По можливості з’явіть на прилавку невелику кількість продукції для «гурманів» з особливими запитами: дієтичне м’ясо (кролятина, індичатина), екзотика (конина, м’ясо страуса). Але робити ставку на таку продукцію не варто: спочатку вивчіть попит та візьміть на прикмету постачальників, у яких таке м’ясо можна при необхідності придбати.
Як залучити покупців?
Звичайно, новий магазин необхідно розрекламувати. Краще займатися просуванням серед мешканців прилеглого району та безпосередньо на місці. Для зовнішнього оформлення лавки необхідна вивіска. Поруч зі входом в магазин поставте стенд, повісьте розтяжку.
У сусідніх будинках розклейте листівки, дайте оголошення в місцевій безкоштовній газеті. Інші рекламні канали (радіо, телебачення) для просування маленького м’ясного магазину неефективні, до того ж вони досить дорогі.
Для дрібнооптового збуту попрацюйте з адресними пропозиціями: зв’яжіться з сусідніми ресторанами, кафе, які готували бізнес-ланчі для офісів, фірмами з доставки продуктів додому. В цьому напрямку добре працює інтернет-реклама.
Скільки потрібно грошей на початок бізнесу?
Відкриття м’ясного магазину – бізнес з досить м’якими умовами для входу. Витрати на невелику лавку на території супермаркету стартують від 21 — 28 тис. грн.
З них менше половини необхідно витратити на закупівлю першої партії товару, решта піде на оренду, мінімальний ремонт, комунальні платежі, заробітну плату та обладнання.
На початковому етапі можна трохи заощадити, купивши вживане обладнання або взявши його в оренду. Приміром, м’ясорубку можна придбати не промислову, а побутову високої потужності. По мірі розвитку бізнесу обладнання буде докуповуватися, змінюватися на більш дороге та продуктивне.
Складаючи бізнес-план м’ясної лавки розраховуйте показники, виходячи з середньої торговельної націнки на м’ясні продукти в розмірі 30%. Окупність м’ясного відділу становитиме 6 – 8 місяців.
Якщо ви розраховуєте отримувати хороший дохід від м’ясного бізнесу, доцільно відкрити ще кілька торгових точок та створити свою мережу. Кожен наступний магазин буде окуповуватися значно швидше, ніж перший – в середньому за 3 місяці роботи.