Дитячий одяг завжди користується попитом, особливо зараз, із збільшенням рівня народжуваності в нашій країні. Магазин товарів для дітей – підприємство вигідне, незалежно від зміни сезонів або розмірів населеного пункту, де планується відкриття магазину. Як відкрити магазин дитячого одягу з нуля: на що звернути увагу при виборі приміщення, яким повинен бути асортимент, як співпрацювати з постачальниками, як оформити підприємство юридично та скільки потрібно коштів для того, щоб почати бізнес – всі ці та деякі інші питання розглянемо докладно.
Формат магазину
Дитячими вважаються магазини, де продається одяг для дітей від 0 до 15 років. Але необов’язково, щоб у вашому знову відкрився магазині був присутній весь набір необхідних предметів одягу для всіх дитячих вікових груп. Ви можете спеціалізуватися на якійсь одній віковій групі, або вибрати якийсь один напрямок дитячого одягу. А можете поєднувати кілька напрямків. У будь-якому випадку, почати простіше буде з чого-то, одного, а вже потім, по мірі розвитку магазину додавати щось нове.
Основні напрямки магазинів:
- Дитячий одяг для будь-якого віку.
- Магазин одягу та аксесуарів для новонароджених і немовлят.
- Одяг для дітей молодшого шкільного віку.
- Одяг для школярів.
- Шкільна форма.
- Магазин одягу для підлітків.
- Магазин спортивного дитячого одягу.
- Святковий та карнавальний одяг для дітей.
- Одяг для дівчаток.
- Одяг для хлопчиків.
Збирання та аналіз інформації
Перш, ніж відкривати магазин дитячого одягу, потрібно розібратися, скільки таких магазинів вже існує у вашому місті або районі, де вони розташовані, як обладнані, яким є їх асортимент та чи задовольняють вони всі потреби покупців. Потрібно поспілкуватися з батьками, вивчити це питання в Інтернеті, на форумах матусь. З’ясувати, чого не вистачає, що ще хочуть бачити батьки в магазинах дитячого одягу, чим незадоволені. Якщо ви самі є батьками, розібратися в цих питаннях вам буде простіше.
Хороший крок, який приймається до відкриття власного бізнесу – попрацювати якийсь час в магазині дитячого одягу в якості продавця або адміністратора. Це допоможе вам побачити бізнес зсередини, розібратися в тонкощах та нюансах і зрозуміти, чи є у вас бажання і можливості цим займатися. Це особливо корисно зробити в тому випадку, якщо у вас немає власних вільних грошей, та ви плануєте брати кредит. Близьке знайомство з бізнесом допоможе вам не потерпіти невдачу, а, значить, виплатити кредит та отримати прибуток.
Серед магазинів дитячого одягу існує висока конкуренція, тому ви повинні добре розуміти, як залучити покупців. Можливо, ви зможете знайти недорогих постачальників та привернете покупців нижчими, ніж у ваших конкурентів, цінами. Або у вас буде ексклюзивний одяг, такий, який зустрінеш не в кожному магазині. Або інтер’єр та атмосфера вашого магазину будуть відрізнятися від йому подібних і привертати увагу маленьких покупців та їх батьків.
Мода – важлива складова вашого бізнесу. У дитячому одязі, так само, як і в одязі для дорослих, існують модні тенденції. Ви повинні бути в курсі всіх новинок та напрямів моди для дітей, щоб прогнозувати попит та пропонувати у своєму магазині ті товари, які будуть добре розкуповуватися.
Приміщення для магазину
Розмір приміщення може бути різним, це залежить від ваших можливостей та потреб населення в даному конкретному випадку. Можна починати з магазину в 20-30 кв. м, але все ж оптимальний розмір – не менше 50 кв. м. Адже вам потрібно буде розмістити примірочні, розвісити товар так, щоб його було добре видно і до нього неважко було дотягнутися, та залишити місце для покупців, щоб при присутності в магазині кількох людей не виникало тісноти.
Тепер – про місцезнаходження. Дуже добре буде відкрити магазин дитячих товарів в безпосередній близькості від будь-яких дитячих установ: дитячої поліклініки, школи, дитячого садка, будинку творчості або центру розвитку дітей. Хороше місце розташування – у торгових рядах, недалеко від магазинів інших напрямків або у великих торгових центрах.
До вибору місця для магазину потрібно підійти з усією ретельністю, адже від місця залежить відвідуваність вашого магазину та, відповідно, ваш прибуток.
Юридичне оформлення
Найчастіше власники невеликих магазинів одягу, в тому числі і дитячого, оформляють індивідуальне підприємництво. Це зручна форма, оскільки вона не потребує складної податкової звітності. Ви цілком впораєтеся з цим самостійно.
Крім того, можна вибрати спеціальний режим оподаткування – поставлений податок, який не залежить від товарообігу та розмірів прибутку. Називається цей податок ЄППД (єдиний податок на поставлений дохід). Він буде розраховуватися по фізичних характеристиках вашого магазину: розмір, обладнання, кількість співробітників.
Додатково знадобиться внести ваш магазин в єдиний торговий реєстр та отримати про це свідоцтво, строк дії якого – три роки.
Крім того, якщо ви відкриваєте магазин в приміщенні, яке не було оформлене як торгова площа, вам доведеться зробити це самостійно – отримати дозвіл на торгівельну діяльність від Торгового відділу вашого міста, а також від Пожежної охорони.
Торговий відділ слідкує за неухильним виконанням «Правил торгівлі окремих видів товарів» у тому, що стосується обладнання та оснащення магазину.
Якщо ви орендуєте приміщення під магазин в торговому центрі, то додержанням та оформленням всіх цих нормативів займається адміністрація центру.
Асортимент магазину
Ви повинні подбати про різноманітність асортименту та наявність розмірного ряду на кожен вид товару.
Досвідчені в цій області бізнесмени кажуть, що легше підібрати потрібний асортимент для новонароджених та грудних дітей. Цей сегмент найменш схильний до впливу моди і основний набір предметів одягу залишається незмінним на протязі десятиліть. Тут потрібно звертати увагу на натуральність матеріалів, вдалий дизайн і відповідність ціни та якості.
Підбираючи одяг для вихованців дитсадка, потрібно приділяти особливу увагу міцності та носкості, а також зручності та красі. Хлопчиків у цьому віці менше хвилює, у що їх одягнуть, а ось дівчатка, як і їхні мами, дуже люблять красиві пишні спіднички та платтячка. Вони обов’язково повинні бути присутніми у вашому магазині.
Старші діти самі беруть активну участь у виборі одягу, тому потрібно в більшому ступені враховувати модні тенденції та побажання підростаючого покоління. Дітям шкільного віку часто подобається одяг схожий на дорослий, але все ж таки він повинен бути зручним та призначеним для дітей.
Ваші постачальники
Основними виробниками дитячого одягу, представленими на українському ринку, є Україна, Китай, Туреччина та Польща. Причому в останні роки помітно значне розширення впливу українських виробників.
Переваги українських виробників: висока якість товару (фабрики працюють згідно ГОСТ), прийнятна ціна, зручна та нескладна система замовлень, можливість додатково замовити ходові розміри та моделі. Дуже важливий момент – українські товари мають весь пакет необхідних документів для продажу, вам не доведеться турбуватися. І, головне, українські виробники викликають довіру у покупців. Часто батьки з великим задоволенням купують для своїх малюків український одяг, а не імпортний.
Що стосується закордонних виробників дитячого одягу, то вони можуть запропонувати дуже низькі ціни (особливо це відноситься до Китаю), але якість товару буде невисокою. Наші споживачі вже переситилися дешевою продукцією і з недовірою ставляться до дешевизни китайського товару.
З іншого боку, імпортні предмети одягу можуть урізноманітнити ваш асортимент, ви можете знайти в іноземних виробників те, чого немає у вітчизняних. Ви можете пов’язати з представниками вподобаних вам виробників особисто або замовляти імпортний (як, втім, і вітчизняний) дитячий одяг через Інтернет.
Оформлення магазину
Цьому питанню потрібно приділити максимально можливу увагу та кошти. Вибір зараз великий, багато магазинів і покупці розпещені. Вони пройдуть повз похмурого магазину з непривабливим товаром. Тому подбайте про те, щоб ваш магазин був оформлений яскраво та красиво, а товар виглядав так, щоб його хотілося купити.
Ви відкриваєте дитячий магазин, тому й оформлення має бути відповідним – веселим, яскравим, з елементами дитячої гри та казки. Якщо є можливість, то краще найняти дизайнера, який розробить цікавий та оригінальний дизайн-проект вашого магазину. Якщо такої можливості немає – використовуйте власну фантазію. Помістіть на стіни малюнки казкових персонажів та героїв популярних мультфільмів, організуйте дитячий куточок з маленьким диваном та столом для малювання, повісьте на видному місці телевізор, де будуть безперервно демонструватися мультфільми – і малюки будуть задоволені. А разом з ними і батьки. Зазвичай діти, особливо маленькі, не дуже люблять довго приміряти одяг. Якщо у вашому магазині буде те, що приверне та затримає їх увагу, батьки будуть вам вдячні і будуть повертатися до вас знову і знову.
Приділіть увагу освітленню – яскраві кольорові лампочки не тільки привертають увагу, але роблять привабливим ваш товар.
Виставте у вітрині манекени та регулярно оновлюйте їх вигляд – помічено, що це великою мірою привертає увагу потенційних покупців. Добре, якщо у вас буде хоча б дві роздягальні, та вони будуть достатньо просторі, щоб вмістити батьків та дитину. В примірювальній обов’язково повинен бути стілець або пуф, велика кількість гачків та вішалок і дзеркала в повний зріст, розташовані зручно для дітей.
Всі предмети одягу у вашому магазині повинні бути розкладені та розвішані так, щоб до них було легко дотягнутися. На стінах можна розмістити панелі з вішалками для одягу, а на вільному просторі – так зване острівне обладнання, навколо якого зручно переміщатися, вибираючи предмети одягу.
Персонал
Знайти хороших продавців не так вже просто, але потрібно постаратися. Обслуговування у вашому магазині має бути незмінно ввічливим та доброзичливим. Але ненав’язливим. Продавець обов’язково повинен запропонувати блузку, якщо покупець вибрав штани або спідницю, але він повинен пам’ятати і про те, що покупець може відмовитися.
В магазині дитячих товарів повинні працювати люди, які люблять дітей та вміють знаходити з ними спільну мову. Тут може знадобитися чимало терпіння, адже дитина може і розвередуватися, і впертися.
Зазвичай для роботи в подібних магазинах наймають двох або чотирьох продавців-консультантів, які працюють позмінно, по одному або по двоє відповідно. Так само в штаті може бути адміністратор, який займатиметься координацією роботи магазину. Можливо, ви самі, як власник, захочете взяти на себе цю функцію.
Бізнес-план магазину дитячого одягу
Приблизні розрахунки для магазину дитячого одягу, що спеціалізується на одязі для дітей шкільного віку. Площа магазину – 50 кв. м. Розташований у великому торговому центрі.
Орендна плата – 15 000 грн. на місяць.
Обладнання:
- Витрати на оформлення та освітлення (без ремонту) -15 000.
- Острівне обладнання, 3 секції – 9 000.
- Настінні панелі з гачками, вішалками та плічками – 12 000.
- Примірочні з дзеркалами – 2 шт. – 6 000.
- Манекени – 3 000.
- Вивіска – 1 500.
- Касовий апарат – 9 000.
- Дитячий міні-куточок (столик та два стільці) – 1 500.
- Разом на устаткування 72 000.
Крім того, транспортні витрати – 3 300 в місяць.
Кошти на закупівлю товару – 150 000.
Загалом, якщо порахувати орендну плату за два місяці приблизно виходить 255 000 грн. Ця сума необхідна для початкового вкладення у бізнес. Окупається магазин дитячого одягу приблизно за рік.
Середній прибуток за місяць роботи – 33 000 – 40 000 грн.
Реклама та просування
Часто буває досить помітної вивіски та правильно оформленої вітрини, щоб привернути увагу покупців.
А ось для того, щоб вони у вас залишилися та захотіли знову прийти у ваш магазин, вам потрібно постаратися. Якість товару повинна бути високою, ціни конкурентноздатними, продавці повинні зустрічати клієнтів з посмішкою, але не бути надмірно активними та не заважати вибирати товар самостійно.
Постійним покупцям обов’язково видавайте дисконтні картки – це ефективний захід щодо створення свого постійного потоку клієнтів. Останнім часом з’явилася тенденція надавати покупцям додаткові знижки в день народження дитини. Це теж має сенс, так як ще більше прив’язує до вас клієнтів.
При видачі дисконтних карток просіть покупців заповнити невелику анкету і повідомити свою електронну адресу та номер телефону. Тоді ви зможете інформувати своїх постійних клієнтів про акції, знижки, надходження нового товару. На всі свята влаштовуйте акції та надавайте додаткові знижки.