У багатьох підприємців при заснуванні фірми, крім усього іншого, виникає бажання поставити їй іміджеву основу у вигляді логотипу, слогану тощо. В цій статті зупинимося на логотипі, про деякі нюанси його розроблення, про його значимість в умовах сучасного бізнесу.
Логотип є одним з аспектів маркетингового просування фірми. Однак з приводу його значущості для сучасного бізнесу є розбіжності в позиціях. Ідея логотипу полягає в тому, щоб компанія придбала «обличчя», була пізнавана лише по одному графічному значку, і цей самий значок постійно «крутився» в голові у людей. Тобто, без логотипу ніяк! Власне, це і є перша позиція. Але давайте задамо собі питання: «А які логотипи я пам’ятаю?» Не дивно, якщо на розум прийдуть тільки виробники одягу (переважно спортивного), фаст-фуди макдональдс, Apple та ще кілька відомих компаній. Ось саме, відомих. Таким чином, щоб логотип був дійсно пізнаваний та «сидів» в голові людей, компанія повинна літати досить високо. Ось і друга позиція: логотип якщо і справді потрібен, то лише великим компаніям.
У сучасному бізнесі невеликим фірмам стосовно більше підходить другий варіант. Однак не варто робити занадто категоричних висновків. Якщо створення «значка» не вимагає нерозумних грошових та трудових ресурсів (але нерідко витрачаються саме нерозумні ресурси), то фірмі можна і обзавестися логотипом. Адже це, як мінімум, те, що додасть солідності компанії.
Тепер давайте розглянемо моменти, які потрібно враховувати при розробленні логотипу.
- Логотип повинен бути максимально простим. По-перше, так він буде легко сприйматись та запам’ятовуватись. По можливості бажано обмежитися простими фігурами та елементами (коло, квадрат, трикутник), вони більш прості для сприйняття. По-друге, в сучасних умовах існування величезної кількості реклами може знадобитися зміна розміру логотипу, а також можливість його нанесення на різні предмети (наприклад, на уніформу). Складний, «накручений» логотип ускладнює вищевикладені заходи.
- Поєднання кольорів. Колірна палітра повинна бути найбільш підходящою. Проте є такий нюанс: визначальним у логотипі повинен бути не колір, а його форма. Наприклад, у газеті (чорно-білій газеті) кольоровий логотип не надрукують, але якщо формені обриси зроблено вдало, він все одно буде виглядати.
- Повинні максимально простежуватися зв’язок та логіка між вмістом логотипу та діяльністю вашої фірми.