Перукарня – це один з найбільш затребуваних та давніх видів комерційної діяльності, так як при будь-якій економіці та будь-якому уряді людині треба стригтися, голитися, та виглядати добре. Для жінки зачіска – це можливість підкреслити свої достоїнства, свій неповторний стиль та індивідуальність. Організувати перукарський салон можна в будь-якому районі міста, все залежить від кількості вже наявних аналогічних пропозицій. Бізнес-план перукарні в Україні повинен включати всі економічні розрахунки, організаційні та рекламні заходи.
Резюме проекту
Перукарня економ-класу, яка буде організована в спальному районі, орієнтована на бюджетний сегмент споживачів. Основною конкурентною перевагою буде оптимальне співвідношення «ціна-якість», робочий режим – з 9.00 до 21.00, без перерви та вихідних. Перукарня буде орієнтована на сегмент споживачів з доходом невеликим та середнім, вартість послуг буде враховувати конкурентні пропозиції. В майбутньому є перспектива укрупнення та розвитку нових напрямків.
Маркетинг проекту
Огляд ринку
За даними дослідницьких маркетингових агентств, ринок перукарських послуг в Києві з кожним роком зростає. Насичення перукарнями різних цінових сегментів відбувається переважно в спальних районах. Кількість перукарень в різних районах (за даними офіційної статистики) становить понад 20 000, і ще також необхідно враховувати в кілька разів більшу кількість індивідуальних перукарів, які надають послуги на дому.
Динаміка росту порівняно з попередніми п’ятьма роками склала майже 400%, що говорить про підвищення попиту на такі послуги, та в той же час на збільшення конкуренції в даному напрямку.
Загальна концепція
Будь-який комерційний проект починається з розроблення загальної концепції. Для успіху при відкритті нового перукарського салону необхідно вибрати певну стилістику, яка буде диктувати оформлення інтер’єру та екстер’єру. Назва повинна поєднуватися з основною діяльністю, бути звучною та незабутньою. У нашому проекті буде обраний ніжний «гламурний» стиль, цінова ніша – економ-клас.
Цільова група
Основною цільовою групою перукарських салонів завжди є жінки, відсоток чоловіків у загальній групі становить близько 30%.
Жіночі стрижки та зачіски більш рентабельні, тому в нашому проекті основною цільовою аудиторією обрані жінки всіх вікових груп:
- сегментація за віком та статтю: жінки 18-60 років;
- сегментація за рівнем доходів: низький та середній.
Перелік послуг
Після визначення загальної концепції необхідно розробити стандартний перелік основних послуг перукарні, виходячи з основних потреб обраної цільової групи. Стандартний перелік послуг:
- стрижка;
- фарбування;
- зачіски для весіль та інших урочистих заходів;
- нарощування волосся;
- манікюр.
Надалі для підвищення рівня прибутковості та додаткового залучення клієнтів необхідно розширювати перелік послуг.
Організаційний план
Бізнес-план перукарні економ-класу повинен включати весь перелік організаційних заходів: підбір приміщення, закупівлю обладнання та меблів, наймання персоналу. Приміщення може бути викуплене чи орендоване, все залежить від кількості наявних коштів. У нашому проекті приміщення буде орендуватися, договір необхідно укладати на термін не менше п’яти років, так як необхідно буде вкладати кошти в ремонт та оздоблення.
Вимоги до приміщення
Приміщення для перукарні має відповідати таким основним вимогам:
- оптимальним буде розміщення на першому поверсі з окремим входом, перекладене в нежитловий фонд;
- підвальне або напівпідвальне приміщення не дуже добре сприймається споживачами, тому вони не підходять для такого проекту;
- можливість ремонту приміщення та оформлення фасаду відповідно з основним стилем;
- наявність всіх необхідних комунікацій, припливно-витяжної вентиляції, санвузли.
Персонал перукарні
Основним фактором успіху та розвитку перукарні буде підбір та наймання кваліфікованого персоналу. В такому пошуку можуть допомогти спеціалізовані агентства, також можна розмістити оголошення в засобах масової інформації або в Інтернеті. При наймі перукаря важливо враховувати рівень кваліфікації, досвід та навички.
Заробітна плата персоналу перукарні зазвичай складається з окладу та відсотка від загальної виручки (це є додатковою мотивацією для найманого працівника збільшувати загальну виручку закладу). Для ефективної роботи перукарні буде необхідно найняти такий персонал:
- перукарі (бажано, щоб кожен з них був універсальним та міг виконувати всі види перукарських робіт);
- майстер манікюру;
- адміністратор;
- прибиральниця.
Необхідне обладнання
При закупівлі обладнання необхідно розуміти, що наш вибраний ціновий сегмент – економ-клас, тож вибір обладнання також буде орієнтований на мінімізацію витрат.
Перестаратися також не можна, так як робоче місце перукаря має бути зручним, для ефективної та швидкої роботи. Іноді простіше звертатися в компанії, які надають весь комплекс необхідного для салону перукарського обладнання. Перелік необхідного обладнання для салону перукарських послуг:
- крісла гідравлічні;
- рушникові сушарки;
- машинки для стрижки;
- фени;
- плойки;
- гребінці;
- великі та зручні дзеркала;
- столи, стільці, шафи.
Додатково можна також встановити бойлер для підігріву води, так як можуть бути перебої з гарячою водою, а це неприпустимо для перукарського салону.
Рекламні заходи
Відкриваючи новий перукарський салон, необхідно провести ряд рекламних заходів з його просування, інформованості потенційних споживачів.
Основні види реклами для перукарні:
- зовнішня реклама – світлова вивіска з назвою, великі рекламні щити з фотографіями красивих дівчат з модними зачісками різних типів;
- розроблення та виготовлення поліграфічної реклами – візиток, листівок з переліком основних послуг, контактами, картою розміщення перукарського салону, фотографіями зачісок;
- розповсюдження поліграфічної реклами в районі знаходження салону, на зупинках, в торгових центрах, по поштових скриньках тощо;
- розроблення облікової системи знижок для постійних клієнток.
Фінансовий план
Бізнес-план перукарні повинен включати розрахунок всіх необхідних економічних показників: розмір початкових інвестицій, щомісячні витрати, рівень прибутковості, термін окупності тощо.
Розмір початкових інвестицій
- покупка всього необхідного перукарського обладнання – 22 000 грн.;
- купівля меблів, телевізора – 18 000 грн.;
- ремонт приміщення, оздоблення зовнішнє та внутрішнє, та у відповідності з розробленим фірмовим стилем – 24 000 грн.;
- реєстрація документів підприємства (як індивідуальний підприємець) – 4 000 грн.;
Разом розмір початкових інвестицій складе 68 000 грн.
Щомісячні витрати
- оренда приміщення – 12 000 грн.;
- заробітна плата персоналу – 13 000 грн.;
- експлуатаційні витрати – 3 000 грн.;
- витрати на рекламу та просування – 7 000 грн. (в подальшому, після 6-7 місяців роботи ці витрати можна зменшити до 3-4 000 грн. на місяць).
Щомісячні витрати – 35 000 грн.
Планований прибуток
Середня ціна послуги становить 50 грн. та вище, в залежності від складності. В місяць планується відвідування 300-400 чоловік, після роботи більше півроку – 600-700 чоловік.
Розрахунок прибутку буде орієнтований на аналогічні салони, який буде становити приблизно 38-50 000 грн. в місяць, після проведення активної рекламної кампанії ці показники можна збільшити на 50-70% .
З урахуванням початкових витрат окупність проекту складе не більше року, при правильному просуванні та мінімізації основних витрат може скласти 8-10 місяців.