Отже, Ви твердо вирішили стати власником популярного бізнесу та скласти для починань приклад бізнес-плану салону краси. Перш ніж приступити до цільових фінансових вкладень, слід зупинитися на проблемі затребуваності бізнесу у вашому регіоні та відповісти на питання: для кого?
Розроблення бізнес-плану салону краси: аналіз ринку
Салонний бізнес – швидкорослий напрямок. Радянське прагнення прирівняти всіх і кожного відбилося на ньому жорстким ігноруванням «капіталістичної химерності» і, як наслідок, наявністю перукарень – близнюків на всій території нашої батьківщини.
Сьогодні справа йде інакше. Прагнення українців до володіння красивою зовнішністю стимулює ринок краси. Це вимагає відкриття нових салонів з високим рівнем сервісу не тільки в містах-мільйонниках, але й у невеликих населених пунктах. Зростання кількості салонів краси обумовлене наступними причинами:
- Стабільно зростаючим прагненням українців до західних мірок краси.
- Вдосконаленням сервісу.
- Збільшенням кількості послуг (перукар, майстер манікюру, косметолог, масажист, можливість нарощування волосся, послуги солярію (дивись бізнес-план), корекція фігури тощо).
- Зростанням кількості клієнтів чоловічої статі (1/4 частина відвідувачів салонів – чоловіки).
- Можливістю залучення фахівців високого класу, навчанням в кращих зарубіжних майстернях.
- Розумінням різниці між домашнім доглядом та професійними косметологічними процедурами в салоні.
Маркетингове оточення
Готовий бізнес-план салону краси містить детальну інформацію про маркетингове оточення майбутнього проекту, в якому детально викладаються наступні деталі:
- Тенденції розвитку індустрії краси.
- Аналіз місця розташування майбутнього салону.
- Детальна характеристика клієнтської бази.
- Конкурентне оточення салону.
- Аналіз заходів щодо просування послуг структури.
Резюме: з погляду затребуваності, салонний бізнес відрізняється високою перспективністю. Бізнес-план відкриття салону краси вказує на можливість залучення великої кількості клієнтів при дотриманні деяких умов професійного менеджменту.
Розроблення бізнес-плану салону краси, як правило, починається з аналізу вищенаведених моментів. Так само жодне підприємство не обходиться без дотримання деяких формальностей.
Бізнес-план салону краси: збір документів
Перелік документів для відкриття салону краси містить наступні пункти.
Правовстановлюючі документи
- Реєстраційні документи (про право власності, статут);
- Договір оренди (при наявності).
Висновок СЕС
Щоб його отримати, необхідно:
- Технічна документація на приміщення;
- Асортиментний перелік;
- Договір з організацією на вивезення сміття та волосся;
- Договір на прання пеньюарів, рушників*;
- Документи на стерилізатори;
- Договір на проведення дезінсекції, дезінфекції, санітарний паспорт;
- Договір на обслуговування витяжної системи вентиляції.
Крім того, зразок бізнес-плану салону краси повинен вказувати на необхідність наступного переліку документів:
- Висновок на роботу від пожежної інспекції;
- Дозвіл на здійснення діяльності від адміністрації населеного пункту;
- Дозвіл на здійснення торгівлі супутніми товарами (від адміністрації та СЕС);
- Договір з ЖУ на технічне обслуговування (електропроводка, водопостачання тощо);
- Договір з організацією на обслуговування касового апарату;
- Пакет кадрової документації;
- Сертифікат відповідності*;
(*) – видаються на добровільній основі та при необхідності;
Перелік кадрових документів
Документація по обліку кадрів включає в себе кілька пакетів.
- Документацію бухгалтерії (платіжки, розрахунки щодо заробітної плати тощо).
- Облік кадрів.
- Внутрішні акти, що встановлюють взаємодію співробітників, порядок роботи та обслуговування.
Перелік документації повинен обов’язково містити особисті справи кожного співробітника, їх трудові книжки, договори про матеріальну відповідальність, журнал проведення інструктажу, графіки роботи, відпусток тощо.
Важливо: За відсутність документів трудова інспекція має право накласти штраф до 13 000 грн., або на 90 днів призупинити діяльність організації.
Місце розташування салону краси відіграє важливу роль. Але ще необхідно скрупульозніше підійти до оформлення самого салону.
Деякі організаційні моменти відкриття салону краси
Докладний бізнес-план салону краси містить такі ключові моменти:
Вибір місця положення салону
Визначальний фактор для успішного ведення бізнесу – місце розташування підприємства. Бажано, щоб салон був розташований на жвавій вулиці, з великою прохідністю, зручним паркуванням. Ще одна умова – відсутність поряд конкуруючих структур. Все перераховане відноситься до стандартного набору факторів, що впливають на обсяги виручки. Часто розглядають варіант розташування салону всередині торгового чи офісного центру.
Вимоги до приміщення
Приміщення повинно відповідати:
- В першу чергу – нормам СЕС;
- По-друге, стилю та призначенню організації салону краси.
Вимоги до обладнання зовнішньої сторони
Бажано мати:
- Вітринні вікна;
- Захист від опадів у вигляді козирка на вході в салон;
- Розміщення штендерів, рекламних вивісок неподалік від салону;
Обов’язкові умови:
- Центральний вхід з вулиці;
- Розташування на 1-му поверсі. Виняток становлять салони, що знаходяться в торгових (офісних) центрах, де є ескалатор або ліфти. У такому разі розміщення барвистої вивіски можливо на фасаді будівлі;
Неприпустимо обладнати вхід в салон через загальний двір.
Технічні вимоги
- Мінімальна площа – 100 м2;
- Висота стелі – мінімум 3 м, не враховуючи оброблення;
- Можливість підключення агрегатів, що працюють від 220В та від 380В;
- Наявність щонайменше одного запасного виходу;
- Наявність у приміщенні тамбура на випадок монтажу теплової завіси в холодну пору;
Інженерні системи
- Можливість підведення води в кожне приміщення салону (для цього слід передбачити наявність запасу по висоті мінімум 30 см або підвалу, що дозволить провести в підлозі комунікації);
- Окремо змонтований канал вентиляції;
Оснащення салону
Розглянемо варіант відкриття салону краси casual класу на 20 клієнтів. Перш ніж визначитися з обладнанням, необхідно визначити перелік послуг, які буде надавати сервіс. Докладний бізнес-план салону краси містить наступний список, рекомендований для салонів такого класу:
- Догляд за волоссям (обладнання для стрижок, створення зачісок та фарбування).
- Педикюр та манікюр (обладнання для здійснення догляду за ногами та руками).
- Косметологічні послуги та відповідне обладнання.
- Догляд за шкірою всього тіла (солярій, оснащення для проведення масажу).
- Створення іміджу клієнта, унікального образу (спеціалізоване обладнання).
Повний перелік обладнання, включаючи інвентар перукаря, меблі, кількість дзеркал, крісел тощо містить готовий бізнес-план салону краси.
Вимоги до персоналу
Крім керівника, салон краси на 20 персон містить наступний персонал:
- Менеджер салону з суміщенням роботи бухгалтера, що здійснює закупівлю матеріалу, обладнання, інвентарю та господарських матеріалів. Інакше кажучи, організатор та господарник, який веде всю фінансову звітність. Дані види роботи може виконувати одна людина в нашому випадку з невеликим салоном. При відкритті великої структури необхідно розмежувати обов’язки на кілька одиниць.
- Перукар-універсал (2 чол. на обслуговування жіночої половини, 2 людини в чоловічий зал).
- Косметолог з суміщенням роботи візажиста, консультанта (1 од.).
- Візажист з суміщенням роботи гримера, стиліста, консультанта з косметичних засобів. (1 од.).
- Майстер манікюру-педикюру (на початковому етапі взяли одну одиницю, при збільшенні кількості клієнтів можна взяти додатково ще одного майстра).
- Масажист.
Фінансові розрахунки
Приклад бізнес-плану для салону краси, крім організаційних моментів, повинен містити деякі обчислення та цифри, що забезпечують теоретичну перспективність та рентабельність підприємства.
Розрахунок прибутку у підприємств такої спрямованості та масштабу обчислюють, виходячи з аналізу діяльності аналогічних структур. Як правило, салон краси в рідкісних випадках буває завантажений більш ніж на 50%, з цього ми і будемо виходити.
Витрати
- Оренда приміщення – 15 0000 грн. щомісяця (у випадку купівлі – одноразово від 500 000 грн.);
- Обладнання – 250 000 грн.;
- Ремонт, дизайн приміщення від 250 000 грн.;
- Витрати супутні – 500 тис. руб.;
- З/п найманого персоналу – 300 000 грн. щорічно.
Загальна сума: 1 445 000 грн.
Доходи
З плановою місткістю до 20 осіб, з урахуванням неповної завантаженості, прибуток салону краси складе 100 000 грн. щомісяця.
Разом: 1 200 000 грн. за рік, (при купівлі приміщення).
Резюме: при аналізі бізнес-плану відкриття салону краси, очевидно, що окупність підприємства настає вже максимум через 1,5 року. Тому салон краси при дотриманні всіх тонкощів, умов та формальностей – досить вигідне капіталовкладення. Так! І не забудьте дати салону звучну оригінальну назву, краще узгодити цей момент з психологом. Удачі!