Як бізнесменам діяти в кризу

Багатьом молодим підприємцям властиво боятися слова «криза». Момент досить важкий, переломний, потребує змін як у власній свідомості, так і в діях. Ті, хто не готовий жити та працювати в умовах кризи, покидають ринок, але ті, хто чекали своєї години – можуть займати ніші, що звільнилися з новими продуктами та цікавими пропозиціями.

Часто недосвідчені підприємці впевнені, що під час кризи вийти на ринок з новим продуктом не вийде, бо неможливо знайти спонсорів для бізнесу тощо. Але все це – не більш ніж ілюзія та омана.

Як бізнесменам діяти в кризу

Головне, знати правила «бізнесу в умовах кризи» та дотримуватися їх. Радами про ведення бізнесу в непростий час готовий поділитися Павло Кочкін – бізнес-консультант.

Криза – це не кінець, це просто новий початок

Головне, що повинна зрозуміти та прийняти кожна людина (причому ця порада нагоді не тільки бізнесменам, але і простим обивателям), криза – це частина життя, в якій змінюються вихідні умови існування.

Основна проблема людей в тому, що абсолютна більшість не бажає виходити з зони звичного комфорту» та на максимальний термін відтягує своє «знайомство» з новими правилами життя та роботи.

Справжній підприємець не повинен бути схожий на страуса (адже сховавши голову, не вдасться подивитися на ситуацію в цілому), а повинен проявити максимум витримки та аналітичного розуму, зібравши дані, проаналізувавши нові умови і зробивши висновок про можливий розвиток подій.

Перше, про що слід пам’ятати, це те, що навіть у кризу хтось працює та обслуговує кризові ситуації, а як наслідок, заробляє гроші. Так, під час війни зростає потреба в зброї, в техніці, в отрутах, тканинах та речах тощо., а під час кризи починають на всю програму працювати юридичні відділи на підприємствах, адвокати та нотаріуси.

Вартість житла, особливо елітного, в кризовий період сильно падає, так як попит на цей товар стає різко обмеженим. А ось потреба в доступному та максимально економічному житлі різко зростає. Забезпечувати житлом біженців, переселенців – завдання непросте та явно не на один день.

Можна сміливо говорити про те, що змінюється структура запитів – до цього потрібно бути готовим. Хто швидше зможе пристосуватися до нових умов, той швидше запустить власну справу та почне отримувати прибуток.

1111

Більше – це краще чи гірше?

Якщо ставите питання «Що краще – велике багатомільярдне підприємство чи кілька невеликих проектів?», то в умовах кризи як не можна краще підходить аналогія з динозаврами. Згадайте, як «жваво» відреагували на мінімальні зміни в кліматі багатотонні тварини? Так-так, все вірно – динозаври вимерли, так як не змогли адаптувати свої величезні організми до нових умов.

У бізнесі все аналогічно. Чим більша компанія, чим складніше реагувати компанії на ринкові зміни, тим складніше стає керівництву утримати бізнес-корабель на плаву. Зате невеликі та гнучкі підприємства швидше можуть підлаштовуватися під вимоги покупців та швидше пропонують раціональні та цікаві рішення.

Саме криза і допомагає таким невеликим підприємствам знайти своїх покупців – адже в «звичайному» житті обійти «гігантів ринку» без значних інвестицій просто неможливо.

Крок 1. Глибокий аналіз умов

Щоб успішно виступити на кризовому мінливому ринку з новим продуктом, необхідно не тільки вміти відслідковувати тенденції ринку, але і правильно передбачати майбутнє, виходячи з наявних даних.

У кризові моменти необхідно не тільки чітко усвідомлювати нинішній стан речей, але і вміти передбачати події, що наближаються.

Це цілком можна порівняти з придбанням та продаванням валюти в моменти коливань курсу. Необхідно вчитися бачити ситуацію в цілому та аналізувати найменші знаки.

Крок 2. Аналіз попиту та формування пропозиції

Справжній бізнесмен повинен уміти не тільки аналізувати навколишнє середовище та визначати тенденції розвитку ситуації, але і розуміти, що попит у нових умовах не залишиться незмінним та нові умови будуть визначати нові потреби ринку.

Аналіз попиту та формування пропозиції

Так в кризу куди більш імовірно, що людина піде ремонтувати старе взуття або віддасть річ в ательє на перероблення, ніж відправиться за новою річчю в магазин. Ось і варто задуматися про відкриття ремонтних майстерень, ніж про вкладання коштів у відкриття нових магазинів та бутиків.

Крок 3. Вірна цінова політика

У чому основна відмінність кризових та стабільних часів? В переломні моменти переважна більшість покупців перестає звертати увагу на яскраву упаковку, приємний дизайн, а основну увагу приділяють виключно ціні та відповідності товару його призначенню.

Хочете продавати молоко в кризу також успішно, як і до того? Тоді відмовляйтеся від яскравої упаковки, робіть пакет мінімально пофарбованим, не додайте в молоко консервантів, відмовтеся від яскравої реклами – найкраще в такі моменти продаються економ-пропозиції та непомітні товари, в яких вміст відповідає ціні при належній якості.

Якщо продовжувати «молочну» ідею, то можна зробити ставку і на розвезення молока по дворах. Невисока вартість, гарна якість та мінімальні витрати для людей, які зможуть не йти на ринок за молоком, а куплять його прямо у дворі.

Рекламний хід або безкоштовний сир без мишоловки

У будь-якій ситуації вихід на ринок з великим та громіздким продуктом відбувається швидше і проходить успішніше, якщо запропонувати потенційним клієнтам щось невелике, але безкоштовне (не важливо буде це послуга чи товар).

Необхідно пам’ятати, що пробник повинен бути недорогий для бізнесу, але повинен залучати людей та стимулювати здійснення імпульсивної покупки!

Як приклад розглянемо фірму, яка до кризи займалася перекриттям дахів, продаючи свої послуги через спеціалізовані журнали. Ніякого ринку «холодних контактів», але в період кризи краще перестати витрачати на рекламу в дорогих виданнях, а спрямувати сили на просування нової недорогої, але необхідної багатьом послуги. Наприклад, очищення водостічних труб від старого листя та гілок. Коштувати така послуга повинна зовсім небагато, щоб люди в будь-якому випадку могли собі це дозволити.

Така недорога послуга дозволить сформувати ринок «гарячих» контактів та пропонувати знайомим людям більш значний продукт буде простіше та ефективніше.

Товари-пастки можуть допомогти всім, хто хоче підлаштуватися під кризові умови та залишитися на плаву.

Експериментуйте, аналізуйте, пропонуйте нові продукти та не сидіть на місці!

Залишити свій коментар

Будь ласка, введіть ваше імя

Ваше имя необходимо

Будь ласка, введіть дійсну адресу електронної пошти

Электронная почта необходима

Введіть своє повідомлення

Лучшие казино Украины

ukrGroshi.com.ua © 2017