Багато проектів, які цілком мають право на життя, вмирає після запуску вже в перше півріччя. Здавалося б, зараз є стільки інструментів, щоб вести свій бізнес за пільговими умовами – державна підтримка, право користуватися численними способами реклами, часом сьогодні непристойно дешевими або навіть безкоштовними. Що заважає піднятися та закріпитися? Спробуємо розглянути основні помилки починаючого бізнесмена.
- Рішення про створення бізнесу
Важливо розуміти навіщо, чому та для кого ви починаєте свій бізнес. Як це не парадоксально звучить, будь-яке підприємство створюється не тільки, навіть не стільки для особистого збагачення його творця. Потрібно відразу замислюватися про мету вашої роботи, так званої місії підприємства, власне про клієнтів та співробітників.
- Досвід роботи
Нехтувати роботою перш, ніж організувати свій бізнес – найпоширеніша помилка молодих бізнесменів. Мудріше за все отримати заздалегідь досвід у тій галузі, яку плануєте підкорювати самостійно. Потрібно уважно оцінити роботу всіх відділів, зазначити критичні ситуації та шляхи їх вирішення іншими, більш досвідченими фахівцями.
- Бізнес-план
Основна помилка на початку – відмова від створення чітко розробленого плану ведення бізнесу. Швидше за все гроші будуть йти стрімко, а проблеми накопичуватися в геометричній прогресії. І з планом, розробленим спільно з професійним економістом, непередбачені обставини будуть переслідувати молодого бізнесмена, але бізнес-план передбачає втрати, враховує ризики, з ним ви будете розуміти, як іти далі.
- Зовнішня оболонка підприємства
Як це не дивно, але навіть через рік-півтора відносно успішні компанії можуть погоріти на ґрунті марнославства. А вже тим більше на початкових етапах ця помилка вбиває пристойний відсоток молодих проектів.
Фасад, модна оргтехніка, симпатичні офісні меблі, дорогий офіс з красивим видом – все це звичайно не приносить прибутку, якщо тільки ви не плануєте відкрити компанію шахрайського типу, якій потрібно пустити пил в очі та швидко втекти з грошима. Ці недоречні витрати, до речі, є наслідком попередньої помилки – підприємець або не склав бізнес-план, або знехтував його кошторисом.
- Ринок збуту
Немає нічого безнадійніше бізнесу, запущеного без попереднього дослідження ринку. А адже зараз зробити це просто як ніколи – достатньо просто ввести назву послуги/продукту, який ви плануєте запустити в рядку шукача. Оцінка допоможе вам подивитися основних конкурентів, оцінити свої можливості, знайти/розробити свої переваги, зрозуміти, якими правилами керується сегмент, вибраний вами для діяльності.
- Реклама
Молодому бізнесу необхідна реклама. Пропозицій у цій області багато, тому великі суми відлітають в безвість, так і не принісши результату. Дати універсальну пораду в цій галузі важко, але ще на етапі планування бізнесу та пропису графи «реклама» в бізнес-плані подумайте, де ваші конкуренти розміщують рекламу та візьміть це на замітку. Друге – завжди актуально розміщувати інформацію про себе в тематичних виданнях та форумах.
- Кредити
Знову ж таки не грамотно складений бізнес-план або його відсутність може підвести до прийняття на себе фінансових зобов’язань у вигляді не підйомних сум, які, часом, і не потрібні на перших порах. Зате відсотки та конкретні строки платежів з вас будуть вимагати.
Підсумовуючи, можна сказати, що будь-яке самостійне починання не застраховане від невдач. Але не забувайте, що основні помилки починаючого бізнесмена це і лінь, схильність до песимізму, невпевненість у власні сили.