10 типових помилок стартаперів

10 типових помилок стартаперівНещодавнона одному з сайтів ми знайшли цікаве обговорення типових помилок в середовищі стартаперів-новачків: тред тягнеться з 2010 року, і до цього моменту все ще триває, зібравши за цей час чимало цікавих думок. Ми зібрали короткий зміст найбільш суттєвих рекомендацій.

1. Небажання ділитися ідеєю з оточуючими

Придумавши новий проект, команда або самотній розробник-геній щиро впевнені, що як тільки вони кому-небудь без NDA розкажуть про свою ідею, ідею вкрадуть, продадуть за мільйони, а їх залишать без копійки грошей. Закінчується зазвичай тим, що ідея нікому не потрібна, а інвестор (якщо тільки він в здоровому глузді не буде вкладати кошти у котів в мішках (нехай і в дуже привабливих мішках).

2. Спроба побудувати продукт для всіх (і для нікого)

Спроба діяти без фокусу і вибору цільової аудіторії, відсутність чітких пріоритетів і бажання порадувати всіх підряд вашим класним продуктом закінчується тим, що ваш продукт потрібен Великому Нікому. Ідеї відправляються на полицю або розмиваються настільки, що незрозуміло, хто повинен цим користуватися. Зворотня сторона такої крайності – спроба створити продукт для дуже вузької ніші.

3. Невміння думати про грошових потоках завчасно

Стартап робиться не тільки «заради фана», але і заради грошей. Якщо у вас немає чіткої моделі монетизації та управління грошовими витратами і надходженнями, то навіть блискуча ідея може виявитися повним провалом (а то і розорити вас).

4. Лінь і занадто рання відмова від ідеї

У стартапів є 2 проблеми – це відмова від ідеї на дуже ранньому етапі і провал. Відмови відбуваються набагато частіше провалів і невдалих запусків. Причина – невпевненість у своїх силах, страх провалу і невміння приймати розумний ризик і чекати, поки проект почне окупатися і нарощувати аудиторію. Не варто закривати стартап, якщо в перші 2 місяці ви не бачите, як з усіх сторін збігаються користувачі, а кеш сиплеться з неба.

5. Втрата часу

Прокрастинація всіх форм і видів в поєднанні з відсутністю тайм-менеджменту і дедлайнів в компанії перетворить навіть самий тямущий стартап у гніздо суперечок і проблем.

6. Проблема з кофаундерами, структурою, інвесторами та акціонерами

Питання фінансового менеджменту, розподілу часток, важелів управління і прийняття рішень треба вирішувати ще на стадії гаража, задовго до першого офісу (тим більше, велика ймовірність, що до штаб-квартири в Пало-Альто ви можете не дорости). Мотивація і недооцінка власних фінансових і професійних можливостей – лише 2 найбільш типові помилки молодих команд. Безглуздий і недисциплінований кофаундер? Звільняйте. Пропишіть відразу частки, етапи виходу до інвесторів, обсяги залученого і власного капіталу, механізм прийняття рішень, опціони і зарплати для розробників. Не годуйте людей «сніданками»: ні команда, ні інвестори не люблять цього.

Окремо варто вивчити питання опціонів, вестинга, випуску акцій і інших подібних речей, пов’язаних з фінансовими правами, управлінням і контролем над проектом за допомогою різних ринкових інструментів.

7. Занадто складний проект

Як казав Ейнштейн, «Будь-який дурень може зробити щось дуже складне, але тільки геній здатний на прості рішення». Саме простота проекту дозволяє продати його і аудиторії, і вашим інвесторам. І простий проект (як не дивно) куди складніше створити.

8. Відсутність зворотного зв’язку

І команда, і користувачі повинні давати фідбек, і цей зворотний зв’язок повинен впливати на прийняття рішень та внесення змін в проект. Якщо нічого подібного не відбувається – проект буде стагнувати і втратить привабливість для навколишніх.

9. Слабкий внутрішній менеджмент і провали з кадрової частини (найм / звільнення)

Прийняття рішень має бути адекватне потребам проекту і реаліям роботи команди на різних рівнях і різних етапах. У стартапів, які хочуть стати серйозним бізнесом, часто спостерігається як недобір, так і перебір співробітників. Небажання звільняти людей тільки тому, що вони «хороші», призводить до роздування штату, перекосів у роботі команди і багатьом іншим труднощам. Те ж саме відбувається і з командою недовчених / некваліфікованих співробітників, і з «зайвими» розробниками / менеджерами проектів, яких нічим завантажити.

10. Нерозуміння різниці

Найбільш загальна проблема, яка зачіпає самі різні рівні стартапу на початковому етапі. Різниця між важливим і терміновим, між тривалої і результативною роботою, між можливостями та проблемами, оборотом і прибутком, піаром і реальністю, управлінням очікуваннями всередині команди і очікувань аудиторії – якщо ви всього цього не розумієте, запускати власний стартап напевно ще рано.

І звичайно, всі згадують той факт, що ідея нового стартапу здається кожному другому фаундеру скажено важливою і змінює життя всієї планети, хоча насправді це не так. Наостанок дають ради вчитися, вчитися і вчитися.

Залишити свій коментар

Будь ласка, введіть ваше імя

Ваше имя необходимо

Будь ласка, введіть дійсну адресу електронної пошти

Электронная почта необходима

Введіть своє повідомлення

ukrGroshi.com.ua © 2019